• Moha a Facebookon
  • twitter
  • Rovat rss


Google is a magyar Prezit használja

Tavaly áprilisig azt gondoltuk, az előadóteremben, a tárgyalóban, szemináriumon, meetingen prezentációt csak egyféleképpen lehet készíteni. Felkészültünk, mondandónkhoz csinálunk néhány jópofa diát Power Pointtal, majd előadtunk és vetítettünk közben. •

moha magazin január / egyetem / ötlet

2011.01.26.

írta/forrás
Lebhardt Olivér

A jó prezentáció szabályait a tudományosan elfogadott tények között tartjuk számon, melyek betartásával bárki válhat remek előadóvá. Inspirációnak persze ott a TED-konferencia a maga elképesztő profizmusával. A világnak ez a része azonban kb. ennyi, az egyetemi, majd a korporét létben a prezentáció készítése nem kecsegtet sok érdekességgel – gondoltuk, míg nem találkoztunk a Prezivel. Igaz, Halácsy Péter, a Prezi egyik alapítója elmondja lelkesedésünk csitítandón: „sokan sokféleképpen prezentálnak, de a teljes slide-mentesség talán mégis meglepő ötlet”.

Arról van ugyanis szó, hogy a hagyományos egymás után következő diák helyett egyetlen nagy felületre lehet a Prezivel összerakni az információkat, a fontosságot a méret változtatásával meghatározva. A nagy egész így egyszerre látható, miközben zoomolva el lehet merülni a részletekben pontosan úgy, ahogy a GoogleMaps csinálja, a lapozós földrajzatlasz meg nem.

 

 

Maga a Prezi ötlete Somlai-Fischer Szabolcs építész fejéből pattant ki. Neki tűnt fel, milyen fontos a terveknél egyszerre látni az egész házat és az emeleteket külön-külön, hiszen így lehet csak igazán megérteni a mögötte rejlő gondolatokat. „Mikor megláttam, éppen egy előadásra készültem. Szabi már évek óta csinált zoomolós prezentációkat, én is azonnal akartam ilyet. Annyira idegesített az akkori verzió (nem igazán volt editor), hogy mondtam neki: ez túl jó ahhoz, hogy ne csináljunk belőle mindenkinek elérhető változatot.”

Csináltak. 2009 áprilisában indult hivatalosan a Prezi.com. A technológiával foglalkozó lapok szinte azonnal ráharaptak. A TechCrunch szerzője így ír a Preziről: a legelképesztőbb prezentációs eszköz, amit valaha láttam. Ugyanebben az évben nyáron megnyerik a World Technology Awardot olyan díjazottak mellett, mint Mark Zuckerberg. Rá néhány hónappal pedig a Sunstone Capital és TED jelentkezik befektetőként. Megnyitják a San Franciscó-i irodájukat, mára több mint 1,5 millió felhasználójuk van, köztük a National Geographic, a Stanford University, a Google és a Facebook.

Ingyenesen verziója van. Használata iszonyatosan könnyű, 3 perc alatt megtanulható és az eredmény pedig tényleg lenyűgöző.

Fotó

Külker Gólyatábor 2011. BalatonlelleY-generációKendoRomani Divatbemutató szeptember 21.Egy hely nem elégAz új szépségideál az androgünBetyárdűlőPont Ott Parti - Arcok